همه مراجع (به جز بهجت و صافى): خیر، ملاک آن است که میهمان نان خور صاحب خانه محسوب شود و خوردن افطارى، هیچ تأثیرى در حکم ندارد.[ نورى، تعلیقات على العروة، زکاه الفطره، الفصل الثانى؛ تبریزى، استفتاآت، س 783؛ خامنهاى، استفتاء، س 888؛ سیستانى، وحید، منهاج الصالحین، زکاه الفطره، م 1172؛ بهجت، توضیحالمسائل، م 1997 و وسیلهالنجاه، ج 1، م 1348؛ فاضل، جامع المسائل، ج 2، س 472.]
آیتالله بهجت: اگر میهمان نان خور صاحب خانه محسوب شود و به قصد خوردن افطارى آمده باشد - هر چند براى او مانعى پیش آید که نتواند غذا صرف کند - زکات فطره او بر صاحب خانه واجب است.[ بهجت، وسیلهالنجاه، ج 1، م 1348.]
آیتالله صافى: اگر میهمان نان خور صاحب خانه محسوب شود و یا افطارى صرف کند (هر چند نان خور محسوب نشود)، زکات فطره او بر صاحب خانه واجب است.[ صافى، هدایة العباد، ج 1، م، 1580.]
آیتالله بهجت: اگر میهمان نان خور صاحب خانه محسوب شود و به قصد خوردن افطارى آمده باشد - هر چند براى او مانعى پیش آید که نتواند غذا صرف کند - زکات فطره او بر صاحب خانه واجب است.[ بهجت، وسیلهالنجاه، ج 1، م 1348.]
آیتالله صافى: اگر میهمان نان خور صاحب خانه محسوب شود و یا افطارى صرف کند (هر چند نان خور محسوب نشود)، زکات فطره او بر صاحب خانه واجب است.[ صافى، هدایة العباد، ج 1، م، 1580.]
نظرات